Friday, April 15, 2011

..tiRuaN ke? Ori ke?..

pagi tadi.. masa on the way ke ofis.. dengar era fm citer pasal barang tiruan.. hem.. betullah tue.. zaman skang banyak yang tiruan.. makin maju, makin pandai manusia tue makin pandai lah dia nak merekacipta.. sampaikan makanan pun nk ditirunya... huhu..

rasanya.. hampir setiap benda yang ada dlm dunia nie nak ditiru.. palsu.. ada yang mendatangkan kebaikan.. dan ada juga keburukannya.. kenapa aku ckp mcm tue? hehe... meh aku nak cerita sket..

anggota badan palsu... korang biasa dengarkan? kaki palsu, tangan palsu, mata palsu.. then.. bagus ke tak bagus benda nie? of course la baguskan? untuk mereka yang kekurangan sangat2 berguna bagi menutupi kekurangan yang ada.. especially gigi palsu.. hehe.. bulu mata palsu?.. tue utk bg nampak cantik je... x pakai pun x per.. kekeke...

make up tiruan.. aku amik contoh nie sbb aku nie pempuan.. hehe.. biasa tengok kan? aku x mo la nk sebut jenama.. korang maklum sendiri la.. yes.. aku setuju.. kalu nak beli yang ori.. wow! x mampu siot.. mahal gile.. jadi brand punyer pasal yang tak ori pun tak per.. sebab murah.. tapi korang ader terfikir tak bahan2 yang derang guna untuk buat yang tiruan tue? silap2 kulit korang yang gebu tue leh jadik macam kulit kodok tau..

kenapa ada yang tiruan? hurm.. salah satu sebab nak untung lebih.. duit ma.. mcm mana nak dapat untung lebih? ha.. kita tiru brand yang glam2 kat pasaran pastue kita guna bahan2 yang cikai2 untuk buat produk tue.. dah sah2 la yang cikai2 tue kosnye murah jek.. so leh la kaut untung banyak2... kualiti? sebaik mana pun barang tiruan tue kualitinya tak akan setanding ngan barang yang asli.. mcm? ermm.. perempuan tiruan? hehehe... muahaha...

tue belum citer jenis bahan yang digunakan.. konpom selamat atau tidak.. contoh paling latest.. telur ayam tiruan.. huhu.. bahan yang digunakan semua bahan kimia.. apa macam? bagus ke tak bagus? silap2 boleh mati wo... mau ka?? key.. bab makanan mmg tak leh kompromi sbb melibatkan nyawakan? so.. aku tak nak ckp banyak.. kalu korang rajin leh baca salah satu kesah yg abe blogger nie tulis... zack .. korang nilai sendiri especially tang gambau getah rambut tue.. tgk leh kompromi ke x.. hehe..

p/s: sakit peyot laks... da....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...