Thursday, April 21, 2011

..PeNgaLaMaN KeRjAkU..part 1..

hari nie tetiba laks aku nak story pasal pengalaman kije aku.. huhu..ermm.. lepas aku abis study.. biasa la.. aku lepaks2 dulu kat umah.. konon nak melepaskan penat lelah belajar la tue.. padahal belajar tak tara mana pun.. hehe..  lepas dh boring dan penat menanam anggur.. aku pun fikir nak kije lah.. iyela sebab dh bowing makan tido & makan tido.. jadi dengan penuh lemah lembutnye aku memujuk mak aku untuk melepaskan aku bekerja.. bkn di tempat sendiri tapi di johor bahru.. hehehe..

kerja first sekali yang aku buat.. aku jadik salegirl kat butik baju dan kain pasang.. kat komtar jaybee.. first time kije deal ngan customer.. mula2 cuak gak.. tapi lama2 biasa ler.. cuma kadang2 bila dapat customer yang agak annoying.. pergh.. memang tak leh handle.. sabor jek la.. apa nak buat.. customer's always right walaupun kadang2 dalam agak panas jek.. tapi kalu dapat customer yang best memang seronok deal ngan derang.. rasa mcm nak bagi extra jek kalu derang beli.. hehe.. tapi naseb bek aku bukan tokei.. kuli jek.. kekeke..

then dah jemu kije butik.. jadi minah kilang.. wah.. dolu2 glamer kije nie weh.. nama kilang tue venture tapi aku dh lupa kat mana location kilang tue.. kilang nie buat printer untuk hp.. satu line satu printer.. huhu.. aku nie spesis agak lambat sket la buat kije.. tapi dalam lambat2 aku.. tak sangka jugak la.. dalam lebih kurang 3 bulan kije aku dah mahir buat kije untuk 6 station.. pergh.. teror gak ar aku nih kan?.. sebab dalam ramai2 tue rasanye aku sorang jek yang selalu tukau2 station nie.. hehe.. kalu duk lama sket lagi leh jek aku kick si leader yang suka jerit2 macam che ponti tue.. bagi aku lak yang ganti.. muahaha...

lepas tue.. nanti aku sambung lagi la.. part 2 lak eh.. bukan apa.. corat coret panjang2 takut korang boring lak nak baca..  hehe..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...