Friday, May 6, 2011

..LaNdAsAn HiDuP - BuKaN UnTuK PuAsKaN HaTi OrAnG LaiN ..

hidup di atas landasan untuk memuaskan hati dan pandangan orang lain.. wth!!.. hey.. kau yang bagi aku makan ke?.. kau yang bagi aku hidup ke?.. hai.. sangat2 letih kalu macam nie.. silap2 leh stress macam nie.. tapi perlu ke?.. bukan hidup ini di atas landasan agama, kerana Allah  dan mencari keredhaan Allah ke?.. sebab memang Dia yang bagi kita rezeki dan Dia yang bagi kita hidup di dunia nih..

mulut orang.. selagi dia bernyawa selagi itulah dia akan bercakap.. dan selagi itulah dia tak akan puas dengan hati dengan orang lain.. dia akan memerhati.. mengata.. mengumpat.. dan akan sentiasa mengomen setiap apa yang orang lain buat.. elok pada mata orang lain tapi tidak elok pada mata dia.. kalu boleh nak hidup orang lain macam apa yang dia cakap.. bla.. bla.. bla.. wah.. bek ko jadi direktor filem jek..

menerima pandangan juga perlu berhemah.. ada yang memberi pandangan yang membina dan ada yang memberi pandangan yang negatif.. ada memberi pandangan berbaur hasad dengki.. ada juga yang memberi pandangan yang ikhlas tapi kit pulak yang tak mampu nak laksanakan.. semua perlu ditapis..

jangan jugak lupa.. tak semua pandangan yang baik itu sesuai dengan kita.. haruslah diukur dengan baju sendiri.. bukan berbelanja jek perlu ukur dengan badan sendiri.. tapi hidup kita pun sama.. jadi pertimbangan haruslah sesuai dengan situasi dan keadaan kita.. sebab kita yang akan tanggung setiap keputusan yang kita buat.. bukan derang..

so.. my advice is.. kepada yang suka suki menjaga tepi kain, dalam kain dan hidup orang tue.. go and get another life.. jaga dan baiki hidup sendiri.. jangan la duk sebuk pasal hidup orang.. orang tak kacau hidup kau so.. kau pun jangan la kacau hidup orang.. haish.. rimas la..




p/s: baik puaskan hati sendiri.. :p

6 comments:

chikadakbiru said...

wow mantop..leh jadi penceramah bebas

nanibahaudin said...

CB.. x de sijil x de makna.. kekeke.. :p

M Fizan said...

actually yg suka mengata tu tak lar sempurna pun..manusia biasa macam kita jugak..so just pekakkan telinga jer..chill :)

nanibahaudin said...

fizan.. yes. setuju bangat!! ^^

Orange said...

yer..btol tu..Chill n relax..daripada naik darah melayan..baik buat-buat tak tau..biar dia penat sendiri hehe

nanibahaudin said...

orange.. kita buat derk je.. hehe..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...