Tuesday, March 1, 2011

..oLd sKool..

back to skool.. best ar... zaman kegemilangan tue.. aku rindu zaman itu... wahhh... meh cnie aku nak tunjuk koleksi logo2 skool aku sepanjang zaman... check this out...


my first skool..  Sek. Ren. Keb. Convent, Teluk Intan... aku kat sinie sempat belajar sampai Standard 3 jek.. huhu... lepas tue kena tukar skool pasal ikut mak transfer ke tempat baru... x sempat nak kenal kwn2 baru dgn lebih rapat lg... almaklumlah.. masa tue duk hingus2an lg.. suka main jek drpd nak kenal2 ngan member... tp antara nama2 yang aku ingat la... Jualiana, Norafni, Mooi Yen Yen, Julia... erkk.. yg len2 dh x hengat... huhu....



 
my second skool... Sek. Keb. Tunku Putra, Baling.. lepas menomadkan diri ikut mak aku.. kat cnie la aku continue akunyer primary skool... sekali kena duk utara da... sbb tue aku leh speaking utara sket2... hahaha... kat cnie happening sket.. x la glamour sgt kat skool tp agak glamour jugak pasal aku dulu prefect...  belajar sampai abis Standard 6.. ermm UPSR aku pun agak memberansangkan.. hehehe... tp nothing much coz still budak ingusan lgik... x reti ape2 lg... tp yg paling best leh terjatuh hati laks ngan sorg mamat nih.. wah gila betul!! nama?? rahsia.... ahaks..




this is my third skool... Sek. Men. Keb. Tunku Putra, Baling..  wah.. kat skool nie pun aku bikin kecoh gak dlm kelas.. hehehe... geng 4 org.. duk belakang sekali.. haha.. main byk time nie... siap ader buat buku lagu tue.. bila cikgu x dek.. kami 4 org bukak kitab pastue memekak kat belakang kelas... hahaha... naseb x hujan jek... pastue skodeng2 senior kat skool nie.. lgpun member aku sorg nie ader abg kat cnie .. tue yg menggatal duk skodeng2 geng abg dia tue.. hahaha... Yati. Awin, Faina dan aku... sweet memmories wif you guys.. tp x lama aku kat cnie.. sampai awal Form 3 jek... cinta baru nak berputik ngan si dia dh kena jadik org nomad lgik... mak aku kena transfer...!! uhuk.. uhuk... sedey2!!



ini.. konpom my last secondary...  yes... Sek. Men. Keb. Buyong Adil, Tapah.. dr awal Form 3 sampai Form 5.. kat cnie.. ader byk memmories yg sweet2 belaka... maklumla.. jadik budak baru kat cnie... sedikit sebanyak meng"up"kan nama aku... mmg up pun.. sampai budak2 kelas lain pun leh kenal aku... bila naik Form 4 lglah bertambah glamor.. konon2 aku la si budak pandai di dlm kelas aku... sbb sepatutnya aku join kelas sains @ sains tulen tp aku tolak pastue mintak ngan cikgu masuk kelas bkn aliran sains.. so elektif aku.. ekonomi, perdagangan, seni.. haha.. ngelat!! huhu... so sweet sgt la... dlm byk2 skool aku kat SMKBA nie la yg paling besh.. besh giler!! agak glamour jugak (rasanye la..) , sedikit flirt(statement x hengat!!).. haha.. budak baru nak naik la katakan... poyo jek!!



 last but not least.. yang nie betul2 konfirm last (rasanya la.. setakat nie... ), skool paling tinggi yang pernah aku jejak.. UiTM di hatiku... lalala~~ aku sambung study kat cnie.. 3 tahun jek.. x lama.. amik dip in investment analysis.. wah!! study investment tp kije skang jauh ngat menyimpang.. hahaha... kat sini aku mmg slow.. x glamour langsung hahaha... maybe sbb geng yang havoc x dek kot... masa final sem tue mmg aku badget gila2 aku x lepas.. budget mesti repeat paper la... sbb mmg aku x leh masuk la subjek nie dlm kepala... portfolio management ngan analysis & valuation of security II.. x tahu la naper susah ngat nak masuk.. byk ngat mkn semut kot... hahaha... tp syukur.. lepas jugak aku walaupun border jek... at least x yah buang masa nak repeat paper... huhu..

moral of the story... adik2 di luar sana study smart. cau!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...