Wednesday, March 23, 2011

..cOkLat nyUm nyUm..

tetiba kepala aku teringat coklat.. sedapnye... favourite aku nih... mana yg concern pasal berat badan kebanyakannye mesti x suka makan coklat... sbb takut gemoks.. hem.. pelik aku... betul ke? setahu aku la.. dr info2 yang aku baca.. coklat nie ada byk faedah.. betul ke x elok? boleh buat kita gemoks ke?? erk.. aku belasah gak coklat tp x gemoks2 pun.. huhu..

key.. antara yang aku baca la... coklat yang paling baik utk dimkn adalah jenis dark coklat.. ramai yg x berapa gemar dark coklat nie sbb rasa dia agak pahit... ha.. tue yang bagus tue.. pahit sbb campuran bahan2 lain pun kurang termasuk gula.. kan org selalu kata yang pahit tue ubat...

coklat dapat bg kita tenaga, dapat bantu kita dalam menangani masalah tekanan darah tinggi, kemurungan.. kalu tension meh kita mkn coklat.. x caya? try dulu..., PMS sindrom, kerosakan gigi.. opss.. seyes.. mkn coklat dapat mencegah kerosakan gigi.. antioksidan.. ha.. korang percaya tak? betul.. coklat ader antioksidan.. jdik saper2 yg x suka kedut2 tue leh start jadik peminat coklat... kandungan kafein dalam coklat pun lebih rendah drpd kandungan kafein dalam kopi.. so.. mana yg coffee addicted tue meh2 kita tukar selera kepada coklat.. tapi fakta yang paling best.. makan coklat tidak menyebabkan jerawat.. ngarut jek korang nih... hehehe...so??

tapi korang... apa2 pun jgnla mkn sampai x hengat dunia.. kalu dh makan sampai tak hengat dunia mmg la memudaratkan.. apa2 jenis makanan pun.. makan biar berpada... baru la kita dapat khasiat drpd makanan yang kita makan... okey??





ermm... sedapnyer..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...