Thursday, March 24, 2011

.. raGaM DriVeR..

hari2 tiap2 pg aku drive drive ke tempat kije.. hari2 travel de... nak kata jauh sgt tue tak la tp dekat satu jam gak la nak sampai ke opis... no jam ye... mcm2 ragam pengguna jalan raya yg aku nampak.. aku pun bukan la berhemah sgt pun.. huhu... sikap malaysian people.. mmg mcm tue kot...?? 

yg berjalan kaki.. mmg bagus untuk kesihatan.. tp yg x bagusnye.. ada yang lintas jln sesuka hati... ada jejantas x nak guna.. ada line zebra pun x nak guna.. padahal dh ada kat depan mata.. hem.. bkn utk perhiasan yek.. lg satu.. kdg2 derang nie main serbu jek lintas jln pastue leh duk t'gelak2... oo.. gelak ye... aku sempat break x per.. kalu aku x sempat break?? agak2 korang leh gelak tak lepas tue?? huhu...

yg bwk beskal.. biasanye senario nie bila lalu kat kawasan sekolah dan kebetulan time budak2 skool nak balik dr skool.. hadoi!! mmg semak kepala hotak aku... buat jln mcm ader share... bwk beskal beriringan mcm org tgh duk bercinta.. kalu berdua2 x pe lg... nie sampai berempat2.. bertiga2.. tue blm lg citer duk bergurau senda masa duk bwk beskal sampai tehuyung2 mcm org mabuk.. alolo dik oi... tau la tue kawasan skool.. tp kot ye pun ingat la nyawa sama.. jgn buat jln tue mcm ana yg punya... kalu kena sondol amacam? sedap x??

yg menunggang kuda.. opss.. motorsekal.. hehehe... yg mencilok kiri kanan kiri kanan satu citer.. yg x pakai halmet nih.. adoi.. kepala korang tue dh kuat sgt ke? kepala besi ye? hello.. besi kalu kena lenyek ngan lori kontena pun leh kemik.. niekan la pulak kepala korang yg x berapa nak keras tue... ketuk ngan tgn mmg keras.. meh cnie aku ketuk ngan hammer.. tgk mana satu yg keras.. yg bwk motor x dek lampu satu hal lg.. time mlm lak tue.. gelap... mmg x nampak... kalu ada yg nak memotong? sekali dh sampai depan btg hidung baru nampak.. la.. ader motor rupanye... ishk2... sia2 jek.. x berbaloi sungguh...

yg memandu kenderaan bertayar empat dan ke atas.. huhu.. yg nie kategori aku.. hehehe... x sabar2 kalu kat traffic light.. lampu dr merah ke hijau.. baru nak masuk gear dh ader yg pon pon.. oit2.. sabar2 la.. harap muka jek ensem.. tue yg pecut time lampu kuning tue.. huhu.. lampu kuning jek tekan minyak... alolo.. silap pedal tue... patutnye pedal yg tgh tue.... lg satu tabiat x hormat pejalan kaki.. dh byk kali aku kena.. mcm pg td.. time aku nak lintas jln.. aku berjln betul2 dlm zebra line.. ader la satu driver nie.. baru bwk wira jek.. tue pun wira buruk.. tp dia punya pecut... pergh... dh la mencilok belah kanan potong que.. padahal ader bonggol kat jln tue untuk driver slowkan kenderaan... mmg bodosnyer driver.. buta ke hapa?? wekk..

tue la antara senario2nye.. mmg kita malaysian people nie mcm tue ek bila berada di jalan raya?? i'm the king.. terbaring bwh lori, bwh kete, dlm parit... x dek makna dh... yuk.. kita sama2 ubah tabiat kita.. selalulah berhemah di jalan raya.. jgn menyusahkan org lain... peringatan untuk diri aku jugak dan korang2 semua... huhu..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...