Wednesday, March 23, 2011

..paGi taDi..

pg hari... menyelusuri jln raya untuk pergi ke pejabat.. pergh.. ayat... ngeh3.. x tahan aku.. hahaha... seblm aku nak taip post nih aku terfikir gak... agak2 kena band dak? kekeke... tp aku fikir balik.. pesal lak sampai nak kena band? aku just curahkan apa yg aku fikir dan detik kat dlm kepala aku jek.. betul dak? tp kalu yg tue pun salah x tau la.. huhu..

aku x biasa pun pergi kije seawal hari nie.. tue pun sbb nak tlg member... iyela.. member dlm kesusahan kita kena tolong right? x dpt tlg byk sikit pun jadikla..  that's what friends are for... betul ke ayat aku tue? haha.. x kesahlah janji korang paham..

key.. kita balik ke citer pg td.. aku drive ke opis.. mmg ada la lalu kawasan kilang tp lalu sipi2 jek la.. pastue mata aku tertumpu kat segerombolan manusia sdg berjln sambil kebanyakannye membawa mangkuk tingkat a.k.a sia.. wei.. seyes nih... bukan mangkuk tingkat a.k.a nama panggilan yek.. keke.. ramai.. mmg ramai.. aku rasa bkn segerombolan lg.. tp bergerombolan2.. huhu berbelit lidah nak sebut... derang nih semua staff2 yg kije kat satu kilang kat kawasan tue.. tp tue la sygnye derang nie warga asing... 

bkn niat aku nak menghina diorg nie tp... aku terfikir.. mana perginya org m'sia yek?? sbb kalu aku lalu kat kawasan tue mmg akan nampak kelibat warga asing... dh terasa mcm duk kat overseas la pulek.. tue belum citer kat area kl, jb ngan bandar2 besar lain.. huhu.. kdg2 seram gak.. bkn nak kata derang nie semuanyer jahat... bkn semua yg dtg sini nak bwk masalah tp kalu dh terlalu byk warga asing yg masuk ke negara nie... apa jd? huhu...

bkn salah kerajaan gak yg bwk derang nie masuk sini... malaysian people pun aku tgk memilih gak.. aku bg contoh lain.. maid... saper yg majoriti?  ha.. korang fikir ye... bila mak ayah sibuk berkerja.. anak2 most of the time derang spend masa dgn maid right? maid kalu berckp dh tentu2 dlm bahasa ibunda derangkan? kalu anak2 yg baru nak belajar berckp tue? sikit sebanyak akan terpengaruh gak kan? kita sendirir pun kdg2 terikut2 ngan lenggok bahasa derang nie kan pulak budak2.. lg satu.. kalu bab story mory nie.. mesti derang citer pasal citer2 yg jadik kat negara derangkan.. so?? anak2 akan lebih megenali negara asing drpd negara sendiri.. 

lg? lu pikir la sendiri.. jd malaysian people.. why not kita cuba bangkit balik dan memajukan negara dgn tangan dan kudrat kita sendiri.. biarlah kije tue x glamor mana asalkan kita bangga negara kita maju atas kudrat kita sendiri dan bkn kerana kudrat org lain.. bkn tidak mahu berkongsi dgn jiran tetangga tp biarlah berpada... huhu...

cukup la tue...  sekadar ngomelan yg terlintas di kepala aku jek.. hehehe...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...