Wednesday, March 23, 2011

..oTtoMan vs doRemoN..

korang layan x citer jepun.. maksud aku bkn drama tue tp yg spesis ultraman, gaban, satri baja hitam... ha.. yg ala2 tue la... nie kesah pasal ottoman a.k.a ultraman ngan doremon.. hehehe... aku teringat kat satu kesah nie.. dh lama dh aku dgr.. tp td tetiba terlintas.. wah.. mcm dapat mimpi laks.. hehe.. lebih kurang gini lah kesahnye...

SITUASI: Dalam Kelas Pendidikan Islam.. cuma aku x pasti murid tahun berapa... kekeke.. seorang ustazah sedang mengajar murid2 dia mengenai hari kiamat..
Ustazah: bila hari kiamat nanti akan keluar satu raksasa besar..
tetiba ada sorg murid nie jawab..
Murid: ala Ustazah... per nak susah.. ottoman kan ader.. x pun kita mintak doremon bg pintu ajaib.. leh lari tempat lain..
Ustazah: erkk??
huhu.. per cer? nak marah budak lagi.. bukan tau aper pun... kenala ustazah tue terangkan elok2 biar murid dia faham..

ha.. yg aku nak highlightkan kat cnie.. pengaruh citer kat tv tue dalam minda dan kehidupan kita seharian... utk yang dh dewasa mcm kita nie boleh la bezakan yg mana betul yg mana salah.. tp tue pun ader gak yg blur x leh nak fikir.. tp untuk budak2 yang tak tahu aper2?? tue baru kesah ottoman yang kita leh katakan.. ala.. small matter jek... kalu budak2 tgk wrestling? hoho.. x ke seram dibuatnyer... silap2 anak org dia buat bahan ujikaji.. nak smackdown.. aiyak!! kan susah tue..

aku bkn nak kata yang rancangan kat tv tue semua x bagus.. bkn.. tp mana2 rancangan yang x berapa bagus untuk ditonton oleh kanak2 x payahlah bg derang tgk.. x sesuwei.. kalu ibu2 bapak2 nak tgk jugak.. bg derang tidor dulu... hehehe... cau!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...