Wednesday, March 23, 2011

..reSuLT oh reSuLT..

hari dh mlm.. esok lak dh nak menjelma.. baru aku teringat yg result SPM kuar rie nie.. huhu... sowiela adik2.. tak terniat pun nak lupa kat korang2.. apa pun result korang.. gempak atau tak.. tetap tahniah buat korang... kredit2..

time aku dulu.. result SPM tak mcm skang.. skang kira berapa byk A, berapa byk B,C,DEFGH.. hehehe.. result aku dulu kira agreget.. hoho.. pangkat 1, pangkat 2, pangkat 3... ngan SAP.. utk setiap pangkat ader syarat.. kalu x cukup syarat silap2 pangkat 1 leh turun jadik 2 walaupun agreget duk dalam range pangkat 1.. cara nak kira agreget?? huhu.. lupa sudah... hehehe.. masa nak amik result satu lg citer.. jantung dh jadik mcm enjin motorbot..dup dap dup dap.. tapi syukur.. ok gak la result aku... hoho..

tp bkn tue yg aku nak citer... aku nak share ngan adik2 kat luar sana.. x kira la apa pun result yg korang dapat.. terbaekk atau tidak.. yang penting korang jgn putus asa.. yang nie baru langkah pertama korang untuk terus berjaya dalam hidup dan mengejar cita2.. permulaan yg kurang baik tidak semesti berakhir dgn sesuatu yg kurang baik.. begitu jugak sebaliknya.. semua tue terpulang kepada diri kita untuk mencipta kejayaan dlm hidup.. cemerlang dlm pelajaran tidak semestinya seseorg itu cemerlang juga dlm kehidupan dia.. x yah nak sedey2 kalu result korang x gempak.. yg penting korang mesti bersedia untuk sentiasa memperbaiki dan memajukan diri.. itu yg lebih penting..

ibubapa pun kena gak support anak2.. aku tau.. untuk anak yg cemerlang mmg ibubapa sgt bangga dengan kejayaan anak2 derang.. tp untuk anak2 yg kurang pandai?? hoho.. jgnla korang malu kalu anak2 korang mcm tue.. mcm aku ckp td.. cemerlang dlm pelajaran x semestinya cemerlang juga dlm hidup.. kita kena sama2 bagi dorongan dan supportkepada anak2 x kira la dia pandai atau kurang pandai.. mungkin bkn rezeki diorg utk berjaya dlm pelajaran... dan doa korang juga penting untuk diorg.. biar diorg berjaya dlm hidup.. let them be what they want to be.. asalkan jgn menyimpang sudah..

ermm.. cukup la tue aku ngomel.. kang panjang2 ngat der yg pening lak nak baca.. hehe..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...